Wednesday, January 13, 2010

HIV Test 2

Sambungan..

Abah kerut-kerut muke pandang saya. Takkan nak pegi jauh ke Kluang plak dah. Abah banyak lagi keje nak buat.

Abah pon masuk, ntah jumpe sapa gaknye kat kaunter, tetibe call saya kat luar soh masuk. Kata abah, 'BOLEH!'.

Aikk!! boleh pulak?


Abah tiap2 minggu appointment periksa kesihatan kat sini. Gaknye dia dah kautim ngan pegawai kat situ hehe...

9.45 am
Dalam bilik Doktor.
Nurse : "Duduk jap."
Saya : "ok,..
"
Nurse : "Isi Borang ni dulu eh.."
Alamak, dia bukak2 mende2 jarum puaka tu depan i uolss !!.. Darah dah kering!
Nurse : "Tau x ape itu HIV?"
Saya : "Err,." Alamak, blank! "Penyakit merbahaya." Wakakakaka, spontan gile, tu yg terkeluar dari mulut saya.
Nurse : "Itu je ke?"
Saya : "Haah".. Sambil muke kontrol ayu.
Tibe-tibe, nurse mintak jari saya.. ohhh....
Saya : "Sakit x? ... Oucchh!
Nurse : "Tekap kapas ni kat jari, dah boleh tunggu luar"
Saya : Tahan nak nangis, terkejut jari cedera =)


Selang 10 minit, nurse tadi bwk saya gi timbang berat badan untuk detail kat borang klinik tu kot.
Dan, keputusan dari kecederaan jari saya tadi adalah... Saya Negatif yeaayyy... =)


No comments:

Post a Comment